“El blog: l’alternativa del periodista?” és un article que apareix a la web d’Escacc, on Albert Olaya reflexiona sobre els blogs. Per Olaya, “el blog és un mitjà on gran part dels periodistes autònoms ofereixen les seves peces”. Un oferiment que segons Olaya és gratuït, esperant aconseguir visibilitat, i generar possibilitats, com ara “encàrrecs d’alguna editorial, diaris, partits polítics o think tanks, fins a fer conferències i xerrades a universitats”.
Una opció, la del blog, que a vegades té èxit i obre portes, però que d’altres no en té, i l’aventura bloggera acaba amb el tancament del blog.
Olaya resumeix en quatre punts les claus per aconseguir l’èxit amb el blog: clavar el nínxol de mercat, que el contingut sigui potent, explicar el que ningú explica i tenir paciència i temps.
Punts que Olaya segueix en el seu nou blog anyothercountry.com, on el periodista hi parla de política escocesa, i al que dedica una gran quantitat d’hores per aconseguir bons articles, ja que com ell mateix diu “el contingut que ofereixes ha de ser potent perquè la gent no és tonta. Sap quan la informació que publiques és veraç o no”.