El passat dimecres 21 de març, Xavier Tomás, cap de Comunicació Web i Xarxes socials de l’Ajuntament de Barcelona va ser convidat per l’Associació de Comunicació pública per a realitzés una conferència sobre la relació entre la comunicació pública i la comunicació online.
“L’aparició de la comunicació a internet ha dividit a moltes persones entre els tecnooptimistes, ensisats per les oportunitats de la comunicació digital i els tecnopessimistes, que dubten de la seva efectivitat real, jo m’acosto més a aquests últims”, aquestes foren les primeres paraules de Xavier Tomàs en la conferència i que va evidenciar com n’és de recent la comunicació pública online.
La conferència va servir per conèixer de primera mà quina és l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona alhora de fer comunicació pública mitjançant, sobretot, els xarxes socials basada en donar informació de servei al ciutadà (trànsit, mediambient, tràmits..), la informació sobre les accions de govern i les iniciatives de l’Ajuntament, en donar un espai per a l’atenció ciutadana i per últim, per oferir un espai a les iniciatives culturals i socials d’interés ciutadà.
A més, Xavier Tomàs va explicar que només el 10% dels usuaris que utilitzen xarxes socials l’ usen de forma professional per a informar-se políticament. A més, també va assegurar que Facebook era una gran base de dades i que la única forma d’augmentar seguidors és mitjançant Facebook adds (anuncis patrocinats al Facebook). Per últim, la xerrada també va servir per a conèixer nous termes del màrketing online com el retargeting o remàrketing.