El 2009 ens deixa clar que hi ha un nou món. Un món digital, on les empreses, els consumidors i la publicitat comparteixen el mateix espai, internet. Així mateix, 2009 se’ns va mostrant les grans diferències que hi ha al món, ja que està clar que aquest nou món no és ocupat igual per tots.
Vegem les diferències:
Japó és un dels països més interconnectats del món, compta amb més de 90 milions d’usuaris habituals d’Internet (més del 85 per cent de la seva població). D’aquests 90 milions, tres quartes parts utilitzen connexions ràpides de banda ampla i dos terços també naveguen amb el mòbil. És evident que Japó com EUA són els més avançats en aquest món. Per exemple, Europa només té penetració de banda ampla a un 15 per cent i a l’Àfrica la major part dels serveis d’Internet s’ofereix a través de connexions dial-up de baixa velocitat, i, només l’1 per cent té accés a banda ampla.
Mentre Google i Yahoo competeixen pel mercat d’internet al Japó i els Estats Units, hi ha més de 100 països on l’accés a internet és molt limitat. Per exemple, l’Àfrica té la taxa més baixa del món de penetració a Internet. En els països de l’Àfrica subsahariana, la taxa de penetració se situa per sota del 7% i en països d’Amèrica Llatina i a l’Àsia de l’Est, la xifra puja a prop del 20%. Així, mentre Japó i els Estats Units trenquen la barrera del comerç a través de l’e-commerce, els països subdesenvolupats tenen un nivell baix de transaccions electròniques. A les empreses africanes, només solen utilitzar Internet el propietari o el gerent i sobretot amb finalitats de consulta o correu electrònic, mentre que el Japó compta amb un mercat publicitari de 6,6 bilions de iens (77.000 milions de dòlars). Cada vegada més empreses dels països en desenvolupament estan connectades a Internet, però la seva participació en les transaccions electròniques continua sent limitada, assegura la Conferència de les Nacions Unides sobre Comerç i Desenvolupament (UNCTAD).
Així el 2009 culmina amb un nou món digital basat en xarxes socials com Facebook, twitter i youtube on depenent del lloc del món on estiguis depèn l’accés i qualitat del servei d’internet. Esperem que cada vegada més les companyies d’internet s’interessin a poc a poc en tots els països per aconseguir un món més comunicat i tecnològicament més desenvolupat.
Deixa un comentari