El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha posat en marxa una campanya per lluitar contra la desinformació sobre la COVID-19, així com per aconseguir un ús raonable de les pantalles. La campanya, duta a terme en el marc del programa eduCAC, es difondrà des d’aquest dimecres, 8 d’abril, i fins al 26 d’abril i consta de quatre vídeos amb animacions i de quatre falques de ràdio, que seran emesos per TV3 i per Catalunya Ràdio, respectivament. Els vídeos també seran difosos per les xarxes socials.
Amb aquesta campanya el CAC busca que el consumidors de continguts siguin crítics davant els continguts i adoptim un dels lemes de la campanya, ATURA’T, PENSA I VERIFICA. Alhora, demanen fer un ús responsable dels dispositius i d’internet. Els missatges recorden que només cal confiar en les comunicacions oficials i seguir els consells de les autoritats i dels experts sanitaris, així com fer un consum plural dels mitjans per poder contrastar la informació. També proposen que, abans de compartir un missatge, la persona usuària faci unes mínimes indagacions al voltant de la font, de la data i de la integritat de la notícia, i no només del titular i de la identitat de les persones que hi intervenen.
Els lemes utilitzats en els anuncis són “Connecta’t amb responsabilitat” i “Aprèn a navegar, aprèn a desconnectar”. Entre les recomanacions, que fa el CAC hi ha els pactes familiars sobre els usos i els horaris, la creació d’espais per estar connectats i d’altres per desconnectar-se, i aprofitar les possibilitats educatives de la xarxa. Així mateix, també es donaran consells sobre la defensa de la privacitat i sobre la conveniència d’establir mecanismes de control parental.
Deixa un comentari