El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha convocat la III Assemblea de Periodistes de Catalunya. Amb el lema “Després de les retallades, on queda la informació?”, l’assemblea pretén abordar les conseqüències que té sobre la qualitat de la informació i sobre la viabilitat de les empreses de comunicació el continu retrocés en les condicions laborals […]
Realitat augmentada per facilitar l’accés a la TDT
La Generalitat ha creat una aplicació per a mòbil gratuïta i accessible des d’Internet que permet consultar, a través de la càmera, quins són els centres emissors de TDT més pròxims i cap a on cal orientar les antenes per poder captar el senyal. L’aplicació de realitat augmentada, que ha estat desenvolupada pel Centre de […]
Els turistes podran informar-se sobre Espanya per les xarxes socials i el mòbil
El Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç promocionarà Espanya com a destinació turística a través de les noves tecnologies. En concret, ha decidit apostar per les aplicacions del mòbil i les xarxes socials, amb l’objectiu d’interactuar de forma més propera amb el turista i reposicionar Espanya. I és que el 80% dels turistes que vénen a […]
Èxit de la vista dels blocaires internacionals a la Costa Brava i Girona
La campanya de comunicació destinada a promocionar la Costa Brava mitjançant les xarxes socials ha estat un èxit. La visita dels setze blocaires internacionals que van visitar la Costa Brava ha generat 13 milions de piulades a tot el món i 29 articles turístics. Entre els dies 4 i 11 de maig, setze dels blocaires […]
L’era digital està canviant la forma de treballar dels periodistes
Les xarxes socials estan canviant la manera de treballar dels periodistes. Segons l’estudi “Periodisme Digital 2011” el 31% dels periodistes espanyols usa Twitter y el 28% Facebook per buscar i contrastar notícies, tot i que reconeixen que són poc fiables. L’estudi, que està elaborat per Oriella PR Network i que recull l’opinió de 475 periodistes […]