Gairebé la meitat dels espanyols (49,2%) escull periòdics i revistes d’informació general que al seu judici són més imparcials, objectius i creïbles. Segons l’estudi AIMC-Marques 2009, en segon lloc els lectors trien aquells mitjans impresos que estan al seu abast i que entenen millor (35,8%) i en tercer i quart lloc, amb molt poca diferència, […]
Bilbao acull del 17 al 19 de juny una trobada internacional de comunicació política
Els propers 17, 18 i 19 de juny, Bilbao comptarà amb la presència dels majors experts de comunicació política del món. A la trobada, organitzada per ACOP, Asociación de Comunicación Política, participaran professionals i teòrics com Philippe Maarek, George Lakoff, Frank Luntz i Pierre Giacometti entre molts altres. Les sessions s’impartiran a Palacio Euskalduna i el […]
El salari mig dels periodistes de premsa a Espanya és de 35.000 euros al any
El salari mig dels periodistes espanyols és de 35.000 euros anuals, segons la revista que edita la Asociación de Prensa de Madrid. Així, mentre un redactor cap s’embutxaca a l’any 53.200 euros de mitjana, un redactor sènior guanya 38.500 euros i un junior, tot just 26.000. Aquestes xifres les han extret de l’anàlisi de vint-i-cinc convenis d’empreses de comunicació de tot el país.
Bones notícies pel sector publicitari que començarà a remuntar a la fi d’aquest any
El sector publicitari comença a millorar les seves expectatives, segons l’últim panell de Zenith Vigía. La consultora afirma que la reactivació començaria a produir-se en l’últim trimestre de l’aquest any o primer del pròxim i les expectatives per als pròxims mesos són d’un descens més moderat que l’esperat anteriorment en tots els mitjans a més d’un creixement en televisió i Internet.
Picotea.com, el ‘Twitter espanyol’, ara també al servei dels mitjans de comunicació
Picotea.com, el considerat ‘Twitter espanyol’, com ja informà l’Associació de Comunicació Pública, ara també es posa a disposició de les empreses de comunicació i dels seus lectors. El lloc s’ha passat al ‘mediablogging’ i ha obert un nou servei de canals mediàtics on els mitjans de comunicació podran publicar els seus continguts de manera gratuïta. Així, les informacions en forma de text, vídeo o àudio podran ser comentades pels usuaris mitjançant el ‘microblogging’.