El Partit Popular de Catalunya i Convergència i Unió han pactat endurir la llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de 2007, que preveia la disminució de la publicitat dels mitjans públics catalans per “afavorir la lliure competència”, malgrat que no parlava en cap moment d’eliminació.
Els dos partits van acceptar ahir una esmena- que segons la diputada d’ICV “ha de tocar de mort” els mitjans públics catalans- presentada a debat a la reunió de la ponència del projecte de llei de modificació de diverses lleis en l’àmbit de l’audiovisual. El text estableix la reducció “de manera progressiva” de la publicitat a Catalunya Ràdio fins a la seva desaparició.
De moment no s’han establert dates ni percentatges per fer efectiva aquesta eliminació, però sí que s’ha acordat mantenir la disminució dels anuncis també a TV3.
Els següents passos en els tràmits per aprovar definitivament aquesta decisió són el seu pas per la Comissió d’Afers Institucionals i una votació posterior al Ple del Parlament, que podria tenir lloc els dies 15 o 22 de febrer.