Avui el portal Comunica 21 s’ha fet ressò dels problemes econòmics de la CCMA. Aquests problemes estan derivats, segons aquest portal de la comunicació, del fet que els ingressos publicitaris de l’ens públic són inferiors dels previstos inicialment.
Si es preveien per l’any 2012 uns ingressos de 86 milions, la realitat fou que els ingressos per aquest concepte van ser de 66 milions d’euros. I tot i que la CCMA ha disminuït les expectatives per l’any 2013 al voltant d’un 10% (esperen recaptar sobre els 60 milions), la realitat és que a Catalunya Ràdio, el primer trimestre d’aquest any, els ingressos han estat un 3,6% inferiors als previstos. En el cas de TV3 aquest números encara són pitjors ja que la desviació a la baixa ha estat d’un 22%.
Aquests problemes han obligat a prendre mesures dràstiques que es materialitzen de la següent forma:
Reducció de sou de 94 treballadors per estalviar fins a 800.000 euros.
Acomiadament dels corresponsals freelance de Catalunya Ràdio
Així doncs, el conseller de govern de la CCMA, Brauli Duart ha decidit reduir la massa salarial de l’ens per dues vies: la primera seria fent un ajustament salarial de la plantilla i la segona, sempre com a última opció segons el mateix Duart, seria un aprimament de la plantilla en si mateixa.