Vint-i-vuit anys després de la seva creació, l’Associació Catalana d’Informadors de l’Administració Local (ACIAL) s’ha transformat en Associació de Comunicació Pública (ACP). La modificació del nom, dels Estatuts i dels objectius de l’entitat ha tingut lloc en el decurs de l’Assemblea Extraordinària celebrada el 13 de març a la Nau Gaudí de Mataró.
La voluntat de l’associació és obrir-se a tots els professionals de la comunicació que treballen a Catalunya en l’àmbit de l’administració pública, tant a nivell local, com comarcal, provincial, supramunicipal, autonòmic o estatal, així com a les empreses públiques i organismes que depenen d’elles.
Entre els fins de l’associació hi ha el reconeixement social i institucional de la comunicació que es difon des de les administracions públiques a Catalunya; la representació, defensa i assessorament de les persones associades; el desenvolupament i la consolidació de la professionalitat com a garantia de l’eficàcia dels centres emissors de comunicació pública a Catalunya; la promoció i la realització d’estudis i iniciatives que persegueixin una millor formació de les persones associades, entre d’altres.
L’ACIAL, que va néixer l’any 1981 i que té la seva seu al Col·legi de Periodistes de Catalunya, compta actualment amb prop d’un centenar d’associats de l’àmbit de la comunicació dels governs locals de Catalunya.
L’Assemblea que va aprovar la refundació de l’associació va tenir lloc després de finalitzar les sessions del VII Seminari de Comunicació Pública: internet social i la comunicació pública, celebrat també a Mataró el dijous i divendres, 12 i 13 de març. El Seminari, que va comptar amb una vuitantena de persones inscrites, va servir per reflexionar sobre la WEB 2.0 i les possibilitats que ofereixen les xarxes socials a Internet per la comunicació pública.