otra noticia
Comunicació pública local des de 1981. De l’ACIAL a Comunicació Pública
Resum històric elaborat a partir del llibre “15 anys de L’ACIAL: 1981-1996” Constitució El 19 de novembre de 1981 té lloc l’acte formal de constitució de l’Associació Catalana d’ Informadors de l’Administració Local (ACIAL) a la Sala de Mapes del Palau de la Generalitat de Catalunya. En dues reunions prèvies a Terrassa i Sabadell s’ […]
Sessió de treball amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya
Divuit membres de l’Associació van visitar el dilluns 20 de juliol el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) L’activitat, que s’incloïa dins la sèrie de visites d’experiències que l’entitat desenvolupa al llarg de l’any, tenia com a objectiu conèixer la tasca que desenvolupa el CAC i els projectes de futur. Durant la visita de treball, […]
“Hem de gestionar el canvi, no pas eludir-lo” (Seminari Internet social i la comunicació pública)
Les noves eines que faciliten la internet social acosten l’administració al ciutadà però fan replantejar els models de comunicació actuals i, fins i tot, la feina dels periodistes. D’altra banda, no tothom és tecnològicament actiu i els processos participatius són complexos d’aplicar en les dinàmiques de l’administració i sovint queden en la creació de consells i òrgans consultius. La segona jornada del VII Seminari de Comunicació Pública de l’ACIAL ha posat de manifest les contradiccions d’una societat, d’unes administracions i d’uns professionals que assistim a la revolució social que permeten les noves eines de la Societat de la Informació sense poder determinar el nostre futur.
“Les xarxes socials són un tsunami al qual ens hem d’adaptar” (Seminari Internet social i la comunicació pública)
La web 2.0, que ha donat pas a les xarxes socials en les quals l’individu és l’emissor de continguts i que obre una nova forma de moviment social, ha estat definida con un “tsunami” durant la primera jornada del VII Seminari de comunicació pública de l’ACIAL celebrada el 12 de març Mataró. L’objectiu de la convocatòria és analitzar l’aplicació de les noves eines de la internet social a la comunicació pública, “un tsunami al qual ens hem d’adaptar”.