Tots els estudis confirmen que Facebook és la xarxa social preferida per consumir notícies d’actualitat. La xarxa social creada per Mark Zuckerberg, no és només la més utilitzada al món occidental sinó que és l’opció escollida per informar-se amb una gran diferència en seguidors respecte a d’altres com Twitter, YouTube, Instagram o Google+. Segons l’últim informe de Reuters Institute Digital News Report, el 52% dels internautes espanyols que busquen notícies en xarxes socials es decanten per Facebook, davant el 22% per Twitter, el 22% per YouTube o el 13% per Google+.
Aquest informe recull percentatges similars en països com els Estats Units, França o Alemanya. A més, Facebook és la xarxa social que més tràfic aporta a les versions digitals dels diaris de paper i als diaris digitals natius, i la que més ajuda a connectar els continguts digitals dels mitjans convencionals penjats a la xarxa amb els usuaris potencials.
Les dades oscil·len en funció de diversos informes, però el tràfic que aporta Twitter als productes digitals dels mitjans convencions no sol superar el 5%, davant el 35% de mitjana de Facebook. Tot i que Twitter és la xarxa preferida pels periodistes i activistes socials, les possibilitats que ofereix Facebook, especialment en la presentació i combinació dels llenguatges de la informació, l’han convertit en una xarxa on la notícia se sent més còmoda.
Aquest article és un extracte de l’article “La notícia guanya en Facebook” publicat dilluns 16 de novembre a La Vanguardia.
Deixa un comentari