El consum de notícies a Internet és cada vegada més un consum multiplataforma i multisuport. És a dir, els internautes s’estan acostumant a accedir a la informació periodística a través de múltiples plataformes, tant en mitjans o versions digitals de mitjans, com en els aparells en què llegir els continguts. Així ho afirma l’estudi Digital News Report 2014 divulgat pel Reuters Institute de la Universitat d’Oxford i el Center for Internet Studies and Digital Life de la Universitat de Navarra. L’estudi s’ha presentat a Barcelona aprofitant la celebració de la conferència de Global Editors Network.
L’informe, basat en gairebé 19.000 entrevistes a tot el món (2.000 a Espanya), confirma que les webs i apps de diaris (49%) i els diaris de paper (47%) són, al costat dels informatius de la televisió (76%), els canals preferits pels espanyols per comprendre el món, davant les ràdios (22%) o les revistes (10%). L’estudi també confirma que les xarxes socials (46%) són cada vegada més usades pels espanyols per informar-se dels fets d’actualitat.
Una de les conclusions clau de l’informe és que els mitjans de referència i les noves plataformes digitals es beneficien mútuament. L’informe trasllada el creixent ús dels dispositius mòbils per a l’accés a la informació periodística. A Espanya, el consum digital de notícies se segueix realitzant principalment des d’ordinadors (68% dels enquestats), però emergeixen amb força els smartphones (46%) i les tauletes (21%). De fet, per al 22% dels internautes enquestats a Espanya, el telèfon mòbil ja és el dispositiu principal d’accés a les notícies, especialment entre els menors de 35 anys.
L’estudi confirma particularitats respecte a altres països, com per exemple el valor que atorguen els internautes a la credibilitat personal dels periodistes. Espanya és l’únic país on el públic afirma estar més atret per la identitat dels periodistes que per les marques informatives . A més, el 81% dels enquestats diu preferir notícies en què el reporter intenta reflectir una varietat d’opinions i deixa en mans del lector o l’espectador la decisió de decantar-se per alguna d’elles. Finalment, tot just el 8,5 % dels internautes afirma haver comprat notícies a internet durant l’últim any. Els més proclius a pagar per la informació en línia són els homes entre 25 i 34 anys.
Deixa un comentari