Barcelona FM passarà a anomenar-se BTV Ràdio a partir del setembre. El canvi de nom acompanyarà una transformació més profunda en l’emissora municipal, que després de dos anys funcionant com una radiofórmula informativa completada amb música es convertirà en una “agenda musical i cultural de la ciutat”. Una de les característiques bàsiques de futura BTV serà que funcionarà com una plataforma transmèdia, capaç d’oferir continguts que es puguin adaptar a les diferents finestres de què disposa la cadena, com la televisió, la ràdio, la pàgina web o les xarxes socials.
Segons han explicat fonts de l’emissora al Diari ARA, l’emissora mantindrà la base informativa però buscarà un format diferencial i pels volts de Setmana Santa el canal té previst estrenar el seu primer format transmèdia, que farà servir les eines de la televisió, la ràdio i Instagram.
Cal recordar que durant els últims mesos la cadena ja ha dut a terme algunes apostes en aquest sentit, com la cobertura del Mobile World Congress amb dispositius mòbils o la iniciativa BTV Reis, que permetia mostrar als nens barcelonins els desitjos que ells mateixos havien enviat just en el moment que la cavalcada de Reis passava per davant seu. Per seguir explorant aquest camí de la innovació, la cadena ha creat el BTV Lab, un espai que encara funciona només parcialment i que s’ha de convertir en un lloc d’experimentació audiovisual, tant per als mateixos professionals de BTV com per als de fora.
Llegeix l’article complet al Diari ARA
Deixa un comentari