Escriure un bloc és molt gratificant si comptem amb una audiència fidel i àmplia, però això necessita d’una estratègia de continguts, d’una optimització perquè el trobin els cercadors i d’una renovació constant. Tot i que no existeixen fórmules màgiques, Social Media Examiner ofereix cinc idees per que el nostre bloc pugi posicions i tingui ressò:
1- L’elecció del titular. És l’element més important del nostre bloc. Podem optar per dues opcions: triar un titular cridaner, que creï curiositat al lector i l’inciti a seguir llegint o bé per utilitzar els termes més cercats a Internet dins de la matèria de la qual parlem i que el SEO faci la resta. D’aquesta manera, ens ajudarà a posicionar-nos.
2- Continguts de fàcil accés. Evita repetir idees, planteja el tema amb una estructura lògica i pensa que estàs escrivint per una audiència. El disseny ha de ser clar i senzill i és bo utilitzar els subtítols i la negreta.
3- Pensa que Internet és un format multimèdia, així que utilitza tots els recursos que puguis. No oblides les imatges, els vídeos i les infografies.
4- Continguts optimitzats per a cercadors. Si tenim un bloc d’alta qualitat però ningú el troba, no estem aconseguint el nostre objectiu. Hem de seguir unes pautes bàsiques per la optimització de la cerca:
– Resum d’entrada: un breu resum a l’inici de l’entrada facilitarà la tasca als cercadors per arribar al nostre contingut.
– Keyword: Els termes o paraules clau són essencials perquè les aranyes dels cercadors ens posicionen.
– Enllaços: quants més enllaços, millor posicionament.
– Categories: una bona categorització dels continguts també facilita la feina dels cercadors.
5- Anima a participar. Ofereix tot tipus d’eines perquè els usuaris puguin comentar la informació a la teva pàgina, a les seves xarxes i a més, puguin compartir aquestes dades amb altres internautes
Deixa un comentari