Les xarxes socials han trencat les pautes de conducta dels consumidors i ha generat una tendència creixent, denominada second, en què es comenta a internet el contingut que s’està visualitzant. Segons l’últim estudi fet a Espanya per IPSOS MediaCT sobre Twitter i televisió, aquesta és la xarxes socials preferida per opinar sobre televisió. En dades, el 52% dels usuaris de Twitter a Espanya mostra un gran interès en els continguts de televisió (un 27% més que els no usuaris). I el 89% utilitza diverses pantalles – smartphone, tauleta o ordinador de taula– mentre veu la televisió.
Les característiques de Twitter: xarxa social oberta i molt més ràpida i immediata que Facebook, possibiliten que, com assenyala aquest informe, la conversa a Twitter sobre televisió impliqui altres conseqüències: gairebé la meitat dels usuaris parla a la plataforma sobre els programes o sèries que li agraden, la qual cosa provoca que altres persones connectin la televisió per veure’ls. Segons l’estudi, el 40% dels enquestats assegura que ha vist un programa perquè la gent n’estava parlant a Twitter. Sobre les preferències de programes comentats, Twitter informa que són, per aquest ordre, les pel·lícules/sèries, els esports, els debats polítics i els realities.
Deixa un comentari