L’Ajuntament de Barcelona ha incorporat la periodista Cristina Ribas com a nova directora de Comunicació Digital. Es tracta d’un càrrec de nova creació, depenent de la Gerència de Recursos sota la direcció de Comunicació, amb el que es vol reforçar la relació amb la ciutadania i la comunicació institucional a través de canals digitals.
Les funcions d’aquesta nova direcció són definir i coordinar l’estratègia i la gestió municipal dels diferents suports i infraestructures de comunicació digital: web, aplicatius, xarxes socials i nous canals, tant pel que fa als objectius i destinataris com en el seu contingut.
Aquest nomenament és un pas més en la priorització de la comunicació digital que està impulsant l’Ajuntament de Barcelona en tots els àmbits: des de la publicitat institucional que s’està reduint i concentrant en canals més efectius, fins a l’ampliació de les vies de participació amb plataformes com Decidim Barcelona. El nomenament vol impulsar l’accés als serveis ciutadans, la informació i les dades municipals mitjançat Barcelona.cat, les diferents xarxes socials i les aplicacions mòbils, entre d’altres. El seu objectiu és, a més, establir un nou tipus de relació amb la ciutadania aprofitant el caràcter interactiu d’aquests canals i el dinamisme de les persones i les comunitats barcelonines a Internet.
Cristina Ribas és periodista especialitzada en l’àmbit digital. Ha estat directora del Diari de Barcelona digital, directora general d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya i consultora de negocis digitals, a més de periodista per a diversos mitjans en els àmbits de ciència i tecnologia.
Deixa un comentari