El número de periodistes que ocupa llocs directius de comunicació ha augmentat significativament en els darrers anys. Així es desprèn del darrer estudi realitzat per l’Associació de Directius de Comunicació i publicat en l’Anuari de la Comunicació 2014. Segons els resultats de les enquestes realitzades, el 57,28% dels directors de comunicació de les empreses espanyoles són llicenciats en Periodisme. L’any 2000 dels que ocupaven aquest càrrec només un 29,5% eren periodistes i al 2010 la xifra havia pujat fins el 35,3%.
A més de periodistes, també ocupen aquests càrrecs llicenciats en Relacions Públiques (12,68&), llicenciats en Ciències Econòmiques i Empresarials (6,57%) i llicenciats en Dret (6,1%).
El rol dels dircom
L’estudi destaca la creixent rellevància dels directors de comunicació en les empreses, la seva professionalització i l’impacte de les xarxes socials en el seu treball diari. Aquest darrer punt respon a l’esforç que moltes empreses estan fent per a millorar la seva presència en aquestes i millorar la seva estratègia de comunicació digital. Més del 84% de les empreses enquestades afirma haver incrementat la seva presència a xarxes com Facebook, Twitter y Youtube. Igualment, més del 82 % ha renovat o actualitzat la seva pàgina web corporativa.
Finalment, l’estudi destaca que s’ha impulsat la gestió de blogs corporatius i la gestió d’aplicacions per a dispositius mòbils.
Deixa un comentari