Un 79% dels usuaris de xarxes socials a Espanya no té cap polític entre els seus contactes; la majoria, el 47%, perquè no desitgen ser associats a cap formació, en major mesura a Catalunya i el País Basc. Així es desprèn d’una enquesta elaborada per la companyia Intelligence Compass, dedicada al geomarketing polític i comercial. Dels internautes que compten amb algun polític a les seves xarxes, el 21% ja es dedica a la política.
L’estudi és fruït de l’entrevista a 1.506 persones amb perfil en aquestes xarxes: 784 polítics dels principals partits i 722 ciutadans de tota Espanya. Als polítics se’ls van plantejar quatre preguntes; als ciutadans, sis. En el primer cas es volia conèixer, per exemple, la seva valoració de les xarxes com a mitjà per arribar al ciutadà o com a eix de campanya. La gran majoria els va donar un notable (78% i 79%, respectivament), i un altre percentatge rellevant (20% i 17%) es va inclinar per l’excel·lent. Tots van respondre personalment. Els polítics utilitzen el 2.0 per una aspiració de tenir major contacte amb l’entorn més proper i amb el ciutadà. A més, saben que en el futur les xarxes Socials jugaran un important paper en la relació amb el ciutadà i en les eleccions.
Quant als ciutadans, asseguren que busquen a les xarxes la millor relació amb el seu entorn més proper, però exclouen la política. Encara així, veuen bé que els polítics tinguin perfils en la mesura que les usin per apropar-se al ciutadà, però la realitat final és que a ells no els interessa apropar-se als líders.
L’estudi conclou que “utilitzar com a eix de qualsevol campanya política el màrqueting online a Espanya, en aquests moments, és una temeritat”. Es poden trobar totes les dades de l’estudi a http://intelligencecompass.com/images/Informe%20Pol%C3%ADticos%20y%20Redes%20Sociales.pdf
Deixa un comentari