Un recent estudi de l’associació nord-americana de professionals de les relacions públiques i la comunicació corporativa, Arthur W. Page Society, assenyala que el 93% dels directius de comunicació tenen KPIs diferents en comparació a fa tres anys. Els KPIs son una mètrica que serveix per mesurar l’èxit. Ens indiquen qué hem de fer i tenir en compte pel progrés de l’empresa en tots els àmbits: KPIs de xarxes socials, SEO, marketing, etc.
Aquest mateix informe posa en valor la importància del Chief Communications Officer, un nou rol integrador de diferents àrees com la comunicació, al reputació o la marca dins de les companyies.
Segons l’estudi de l’Arthur W. Page Society, el rol del Chief Communications Officer està en un punt d’inflexió en relació a les habilitats i competències que se’ls exigeixen a aquest tipus de professionals. I és que els pressupostos es mouen d’uns departaments a uns altres, les habilitats canvien, les mètriques evolucionen. Cap companyia és immune a la disrupció digital i al món de la comunicació molt menys. Segons la recerca de l’associació, basada en preguntes de tipus quantitatiu i qualitatiu, algunes qüestions en referència al paper del director de comunicació sobresurten de manera clara: prendre el control de les dades i l’analítica, aconseguir el engagement a través dels canals social mitjana, convertir-se en creadors de contingut i pensar més enllà de la comunicació, entre altres qüestions. Aquests són els reptes als quals haurien d’enfrontar-se els professionals directius de la comunicació, els anomenats CCOs.
Cal destacar també que apareixen noves mètriques com el engagement dels empleats, la fidelitat del client, el nivell de recomanació, o la influència social. Així, el 93% dels directors de comunicació entrevistats en aquesta recerca, asseguren que en els últims 5 anys els seus KPIs han canviat.
Deixa un comentari