El consum mediàtic està canviant. Aquesta és la conclusió que es desprèn de l’estudi “Noves tendències del consum mediàtic a Catalunya”, realitzat per Fundacc i Creafutur. Aquests canvis es reflecteixen en un major consum de mitjans en català, un augment del consum de mitjans a Internet i en un augment espectacular de la participació dels ciutadans a Internet i a les xarxes socials.
L’estudi, que té com a objectiu identificar oportunitats futures de negoci a través del comportament dels consumidors, posa de manifest que en temps de crisi, l’interès del consumidor pels mitjans locals augmenta. I això ho demostra el fet que el consum de ràdio en català ha crescut un 10% i que el consum de revistes en català ha crescut un 31% des de 2008.
Un altre fet que marca aquesta tendència al canvi és la digitalització dels mitjans que ha comportat un increment del temps destinat al consum de mitjans de comunicació, especialment d’Internet. En els darrers tres anys, el consum de premsa generalista a través d’Internet ha crescut un 52% (del 21% al 32%) i el consum de la premsa esportiva un 132% (del 8% al 18%).
Per acabar, l’estudi fa referència al creixement espectacular que s’ha produït en l’ús de les xarxes socials i la participació a Internet. Durant el 2008, només un 8% dels usuaris habituals d’Internet utilitzava webs interactives de participació col·lectiva (fòrums, xats, xarxes socials, etc.). El 2010 aquesta participació es situa en el 35% dels internautes, fet que significa un creixement del 353%. Pel que fa a l’ús de les xarxes socials, el 2010 el 53% de les persones que utilitzaven Internet de manera habitual també utilitzava les xarxes socials, mentre que el 2008 ho feia el 14%, que és un creixement del 282%.
Deixa un comentari