Albert Sáez, director adjunt d’El Periódico, ha presentat recentment el seu llibre ‘El periodisme després de Twitter, Notes per repensar l’ofici’. D’aquesta manera el periodista analitza en un llibre el paper de la premsa davant l’eclosió de les xarxes socials. Així, l’assaig sosté que la crisi va començar abans de l’irrupció de l’internet. El treball de Sáez va més enllà de Twitter, perquè “és un anàlisi de l’evolució històrica de la professió i del paper de les empreses periodístiques i del mateix professional.
El llibre de Sáez doncs aborda especialment el paper de les empreses periodístiques i el model de negoci en que s’han recolzat els mitjans de comunicació al llarg del segle XX i els “pecats d’autoconfiança”, amb promocions per recolzar la venda de diaris, aventures de crear grups multimèdia o el poder de les centrals publicitàries i les entitats financeres. Per Sáez “el professional en ocasions ha caigut en la complaença de quedar-se en la informació institucional en lloc de ser testimoni dels fets”.
Amb tot l’exdirector de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals reivindica el paper del periodista format i expert com a intèrpret de la realitat. El manuscrit va rebre el Premi Octubre Joan Fuster d’Assaig el 2014.
Deixa un comentari