El consum d’internet (a través de l’ordinador, el portàtil, la tauleta o el telèfon mòbil) guanya terreny a la televisió entre els adolescents espanyols, segons el panel de llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). En aquest estudi es constata a més que el consum d’internet ha augmentat considerablement a la franja entre els 16 i els 17 anys, en la qual s’arriba al 93,3% i supera el consum de televisió en aquesta franja d’edat (un 82%).
En canvi, els nens més petits (entre 3 i 6anys) miren la televisió molt més que no utilitzen internet (un 89,4% en front un 43,6%). Els continguts audiovisuals que puguin arribar a consumir els menors, ja sigui a través de la televisió o a través d’internet, són els que tenen els pares més amoïnats. L’estudi destaca que nou de cada deu menors miren la televisió a les zones comunes de la llar. En canvi, l’ús d’internet a les zones comunes és una mica menor: 78,2% dels menors entre 12 i 15 anys i 66% dels menors entre 16 i 17 anys.
Quan es tenen en compte totes les franges d’edat (incloses les dels adults), el principal mitjà de transmissió a Espanya continua sent la televisió: el consum de continguts a través del televisor és de 3,1 hores diàries els dies feiners, enfront del consum de gairebé una hora al dia a través de la pantalla de l’ordinador o gairebé una hora diària al telèfon mòbil.
Deixa un comentari