Els comentaris dels lectors dels diaris no contribueixen a la conversa social, ja que solen estar poc argumentats i plens de desqualificacions. Aquesta afirmació neix d’un estudi encarregat per la Fundació Consell de la Informació de Catalunya (FCIC) i finançat per la Generalitat, que ha analitzat els principals diaris catalans a la Xarxa. A més, s’ha extret que els usuaris tendeixen a utilitzar els mitjans digitals per a fer comentaris propis i personals, en lloc de per millorar la informació.
En aquest sentit i segons els autors de l’informe, les opinions expressades en els comentaris als mitjans estan molt polaritzades; hi sol haver un discurs majoritari i un altre de minoritari, i en tots dos casos els participants s’enroquen en les seves posicions.
Malgrat aquestes conclusions, els diaris, fins i tot, aquells que no ofereixen cap canal de participació als usuaris, consideren que els comentaris són necessaris. De fet, és el servei més popular, només superat en alguns casos per les enquestes. Els beneficis? La fidelització de l’usuari i saber com és, encara que alguns opinen que no ajuda a pujar l’audiència. Per poder mantindre’ls sense perdre el control, els experts reclamen més recursos humans. Sols així s’incentivaria la participació i els periodistes podrien conèixer noves informacions i les idees i suggeriments dels ciutadans.
Els autors de l’estudi, que es pot trobar a través del web del Col·legi de Periodistes, són Javier Díaz Noci, Carlos Ruiz Caballero, Pere Masip, David Domingo i Josep Lluís Micó.
Deixa un comentari