Segons un informe de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) i l’Institut de la Comunicació de la UAB (InCom-UAB) els mitjans digitals són els que més han augmentat la seva audiència durant el 2010, concretament un 18%. A més a més, el número d’usuaris que navega per Internet ha superat per primer cop els lectors de diaris. Per altra banda, l’informe coincideix amb la publicació del rànquing de pàgines web espanyoles que van rebre més de dos milions de visites.
El document de Fundacc, que s’ha realitzat amb dades del Baròmetre, conclou que el 32% de la població catalana va consumir webs de premsa en paper, revistes, ràdios, televisió o mitjans estrictament en línia durant el 2010, el que suposa un increment del 18%. Segons el tipus d’informació, cal remarcar que creixen els mitjans nadius digitals (16%), la premsa econòmica (32%), l’esportiva (26%) i la televisió a través d’Internet (6%). El consum de ràdio disminueix de forma mínima. Pel que fa a l’ús de les xarxes socials entre els catalans l’increment ha estat d’un 60%.
A més a més, el número d’usuaris que naveguen diàriament per Internet ha superat per primer cop el número de persones que llegeixen diaris. Segons Fundacc, la causa està en el transvasament de lectors de premsa escrita a premsa digital.
Per altra banda, l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) ha publicat el rànquing de les pàgines web que han rebut més de dos milions de visites durant el desembre de 2010. La llista és la següent:
Elmundo.es (26 milions), Marca (25,5 milions), 20 Minutos (12,5 milions), RTVE (10,2 milions), Telecinco (8,3 milions), Antena 3 (8 milions), Sport (6,1 milions), Mundodeportivo (4,5 milions), Vanguardia (4,2 milions), Hola (3,3 milions), Europa Press (3,2 milions), Elconfidencial.com (3,2 milions), Libertad digital (3,1 milions), Público (3 milions), Expansion (2,9 milions), El Periodico (2,7 milions) i Vogue (2,1 milions)
Deixa un comentari