Els periodistes d’informació econòmica de l’Estat espanyol consideren que els Dircom, els directors de comunicació dels gabinets de premsa, són accesibles (per un 66% dels enquestats) i creïbles, per un 65% d’ells. Però no totes les dades són positives. L’informe ‘La imatge del Dircom’, elaborat per la consultora de comunicació Grayling, també revela que els directors són percebuts com a professionals poc àgils i amb un escàs o insuficient coneixement del funcionament dels mitjans.
A més, creuen que tenen un excés de zel quan hi ha conflicte d’interessos entre l’empresa que representen i el professional de la informació. Respecte a aquest tema, el 56% dels enquestats opina que el Dircom no cobreix les seves necessitats d’informació i un 66,6% de la mostra el considera “poc” o “res” àgil a l’hora de respondre a les sol·licituds informatives, fins al punt que aquest és l’apartat pitjor valorat de tota l’enquesta.
Un altre indicador on els Dircom no obtenen una bona puntuació és a la publicació de les seves notes de premsa. Sols el 10% de les rebudes arriban a veure la llum a un mitjà de comunicació. Hem de tenir en compte que els periodistes econòmics reben, diàriament i en condicions normals, una mitjana de 58 notes de premsa. Aquesta xifra s’eleva a 75 si el mitjà és d’informació general.
Aquest estudi ha analitzat els diferents aspectes que regeixen les relacions entre els periodistes d’informació econòmica i els directors de comunicació a l’Estat espanyol. Està basat en les respostes de 90 periodistes econòmics de mitjans impresos, digitals i audiovisuals.
Deixa un comentari