El 95 per cent dels serveis públics bàsics a Espanya (matriculació de vehicles, declaracions d’impostos, registres d’empreses, etc.) estan disponibles a Internet. Això és el que reflecteix l’últim informe de la Comissió Europea sobre administració electrònica, que estableix la mitjana de la Unió Europea en el 82%.
Espanya doncs, es situa en la vuitena posició de la Unió Europea dels vint-i-set, entre el Regne Unit i Eslovènia. Els millors resultats els registren Àustria, Irlanda, Itàlia, Malta, Portugal i Suècia i els pitjors Grècia, Xipre i Romania.
El document també conclou que els serveis que les administracions ofereixen en línia a les empreses són més que els que ofereixen als seus ciutadans. En el cas espanyol, es poden realitzar online el 80% dels cinc serveis que la Comissió creu essencials per crear una empresa, mentre que només es poden realitzar online el 74% dels serveis de recerca d’ocupació.
A més a més, per primera vegada, l’informe s’ocupa de la dimensió local i regional de l’administració pública electrònica i reflecteix grans diferències entre municipis dins d’un mateix país: els municipis més petits disposen de la meitat dels serveis en línia que els grans. Segons el document, la raó d’aquesta diferència és doble. Per una banda, s’explicaria en el fet que les administracions locals petites i els seus ciutadans prefereixen més el contacte directe o canals més tradicionals. I per altra banda, existirien motius de manca de finançament o manca de capacitat d’adopció d’aquests serveis.
Deixa un comentari