Les xarxes socials preferides pels espanyols són Facebook (78% dels internautes) i Tuenti (35%). Twitter es converteix en la tercera opció, amb un 14%, però només la meitat d’aquest percentatge l’usa habitualment.
Son dades recollides per la companyia Cocktail Anlysis que s’ha basat en 1.500 entrevistes online i vuit focus groups on s’ha tractat l’ús de les xarxes socials en la població espanyola.
Segons l’estudi, els usuaris de Facebook són els que més han augmentat: els internautes que tenen compte a Facebook han passat del 13% al 78% en tres anys. Tuenti és l’altra xarxa social que més ha crescut. Dels 12% d’internautes que l’usaven el 2008, ha passat al 35%.
Twitter també ha crescut en número d’usuaris. El principal problema que té, segons l’estudi, és que la meitat dels seus usuaris espanyols no l’usen i un de cada deu, abandona la xarxa de microblogging perquè no entén com funciona. Per altra banda, la xarxa social que té una taxa d’abandonament menor és Facebook, on només el 12% dels comptes estan inactius. Segons els enquestats, els motius per deixar d’utilitzar els seus comptes són la manca de privacitat, la falta d’utilitat o que els seus contactes no disposen de la xarxa social.
Deixa un comentari