El 27 d’abril, el Col·legi de Periodistes de Catalunya va acollir una nova sessió del Cicle 10encomunicacio, organitzat per Escacc. Es tracta de deu sessions de treball adreçades a professionals que enguany se centren en l’impacte de la tecnologia en l’exercici periodístic. Aquest cop, la sessió duia per títol “Gestió de la identitat digital corporativa” i tenia com a ponent la Cap de Desenvolupament de Mitjans Socials de Guardian News & Media, Meg Pickard.
Pickard va explicar que a The Guardian no existeix un equip que es dediqui exclusivament a les xarxes socials, sinó que aquesta feina forma part de la rutina diària de tots els periodistes que hi treballen. Per aquest motiu, el diari considera essencial invertir en la formació en noves tecnologies per a tots els treballadors.
Segons la responsable en xarxes socials, els mitjans de comunicació han d’aprendre a utilitzar les xarxes socials amb la finalitat d’amplificar el seu missatge. La pregunta que es feia Pickard és com aconseguir convertir-se en un mitjà de referència pel que fa a les xarxes socials. Segons la ponent, el que trobem a Internet són comunitats potencials que cal saber gestionar amb criteri, cal proporcionar espais per a què els qui comparteixen gustos i interessos interactuïn entre ells. Per aconseguir-ho els mitjans han d’entendre el comportament i les necessitats dels seus usuaris, per tal de crear comunitats actives de lectors compromesos amb la seva marca.
Actualment, ja no hi ha un punt concret de llançament de la notícia, sinó multitud de punts. Cal escoltar i observar la xarxa per detectar i definir aquests punts que acompanyen en el procés de creació dels continguts informatius.
És important tenir en compte que la creació de comunitats acaba repercutint en l’audiència i la qualitat del producte, perquè els continguts proporcionats pels lectors donen rellevància, perspectiva, color i context a la informació.
Deixa un comentari