Per a Juan Señor, soci d’Innovation Media Consulting Group, “gratis és molt car” quan parlem de la informació que els diaris ofereixen a la web. Però la qüestió avui no està en cobrar o no cobrar per poder accedir a la informació que hi ha a la xarxa, sinó com i per quin tipus de contingut s’ha de cobrar.
Tenint en compte que en el món digital no es poden tancar portes que abans han estat obertes, el que no poden fer els diaris és voler cobrar ara per accedir a la informació que abans han donat en obert. És un error que alguns diaris importants han experimentat en la seva pròpia empresa.
Però, si actualment el negoci online dels diaris no funciona, no guanyen diners, quina és la millor solució. Per a Juan Señor, que aquesta tarda ha participat en la 9a. sessió de treball sobre comunicació “10encomunicació” de la Fundació Espai Català de Cultura i Comunicació (ESCACC), aquesta passa per crear continguts premium, i “sales de luxe” dins dels portals dels diaris, per explicar el com, el per què, i què més de les notícies que es publiquen a la part gratuïta del web. També es poden cobrar altres informacions com històries originals i exclusives, periodisme d’investigació, anàlisi i opinió, així com l’accés a canals especialitzats en matèria educativa, esportiva, mèdica, econòmica etc.
En la seva conferència en el Col·legi de Periodistes, Señor ha desmuntat la falsa dicotomia que hi ha avui pel que fa al paper versus l’online. “Avui en dia una empresa periodística ha de ser multimèdia, i les redaccions han de construir-se ja entorn al món online” ha dit. La redacció ha d’estar integrada, i la versió web ha de ser el centre del sistema, el pulmó, entorn del qual han de pivotar els altres mèdia, tant el paper, com la ràdio, i la televisió. Per Juan Señor, això ha de ser com “una sola cuina digital amb molts restaurants”.
Deixa un comentari