L’Informe de la Comunicació 2013-2014 destaca la falta de correlació entre el consum digital i el seu profit econòmic. L’informe, un projecte biennal de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), s’ha presentat aquest dilluns i analitza el context dels esdeveniments dels dos últims anys en el sector de la comunicació al país. En paraules de Carme Ferrer, autora del balanç del mateix informe, la crisi als mitjans s’ha estabilitzat i el sector de la comunicació viu ara un el retrocés de la crisi que l’ha afectat aquests darrers anys.
En línies generals, per Ferrer alguns dels factors que permeten aquest diagnòstic són “l’estabilització” del pressupost de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisual (CCMA) després d’anys de retallades en l’aportació de la Generalitat, el fre a la “mortalitat” de mitjans locals que va caracteritzar els anys 2011 i 2012, el repunt de la inversió publicitària en televisió i la “tendència a l’alça” de la difusió i audiència dels mitjans en català, especialment a la ràdio i la xarxa.
En aquest sentit i en positiu es destaca el naixement de nous mitjans, com ara l’emissora Barcelona FM i El Punt Avui TV. La comunicació digital és on s’ha notat més l’expansió: la premsa i la publicitat nativa digital, la televisió per internet i les descàrregues de ràdio. Hi ha contribuït l’espectacular augment, de més d’un 300%, de la navegació d’internet a través de tauletes i mòbils, que ha desbancat les connexions fixes.
Quant a la llengua, es percep una “tendència a l’alça” de la difusió i audiència dels mitjans en català, especialment a la ràdio i a la xarxa. Amb tot, l’estudi conclou que hi ha un estancament del català com a llengua de consum.
Deixa un comentari