L’Associació de Premsa de Madrid ha presentat aquesta setmana “l’Informe Anual de la Professió Periodística 2014”. Una de les principals conclusions d’aquesta radiografia del sector és l’augment dels periodistes que es dediquen a la comunicació. Entre els professionals que treballen per compte propi, el 53% ho fan a mitjans i el 47% ho fan per a empreses en tasques de comunicació. Una constatació que el món de la comunicació corporativa continua consolidant-se com a font de treball important pels periodistes. Destaca també que el 59% d’aquests professionals són dones.
En aquesta desena edició l’informe que s’ha convertit en una eina imprescindible per conèixer la situació del sector i és, pràcticament, l’únic referent de la marxa i evolució de la professió periodística a Espanya, ha comptat amb la col·laboració del Col·legi de Periodistes de Catalunya i el Sindicat de Periodistes de Catalunya.
L’informe d’aquest 2014 mostra com per primera vegada i des de que va començar la crisi s’ha frenat la pèrdua de llocs de treball en el sector. Tot i aquesta lleugera recuperació els mitjans de comunicació continuen patint, especialment els mitjans tradicionals i, en menor mesura, el camp de la comunicació, que com comentàvem s’ha convertit cada vegada més en un refugi pels periodistes on trobar feina. També és positiu l’augment del nombre de mitjans creats per periodistes en els darrers anys.
Adjuntem enllaç a un article publicat aquest dijous a El Mundo sota el títol “Comunicación corporativa, refugio para periodistas” que parla sobre l’estudi i es fa ressò de la situació del sector.
Deixa un comentari