La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat la Guia editorial, la primera part del Llibre d’estil de l’ens. Aquest document recull les directrius que han de guiar la feina de producció i difusió de continguts dels mitjans audiovisuals de la Generalitat. A més, recull els valors i principis de servei públic: compromís amb el país, qualitat de continguts i transparència i eficiència.
La Guia es compon de tres parts: els principis de la CCMA, que inclou tant els principis editorials com els que deuen guiar l’exercici del periodisme; les pràctiques professionals a la Corporació, que defineixen els àmbits de l’obtenció de la informació, els continguts i les matèries d’atenció especial; i, finalment, la publicitat.
El respecte a les persones, la independència del poder polític i econòmic i la llibertat professional queden emparades pel text, així com els deures de representar un reflex fidel del pluralisme de la societat catalana i reflectir la seva diversitat, sense discriminacions ni estereotips. També es dedica una atenció especial a les minories i es vetlla la igualtat entre homes i dones.
Quan estigui finalitzat, El Llibre d’estil establirà el marc editorial i lingüístic i les normes periodístiques, ètiques i professionals dels diversos mitjans que integren la CCMA. L’objectiu és convertir-se en un referent per a la resta de mitjans audiovisuals, tant de Catalunya com de fora. El document es pot consultar a www.ccma.cat/llibredestil.
Deixa un comentari