La revolució tecnològica ja està aquí i els governs no han trigat en posar-se les piles per a reduir la bretxa digital i obrir nous canals de comunicació amb la ciutadania. Primer van ser Obama en EUA i Tim-Berners Llig i la seva aposta pel govern electrònic en el Regne Unit. Però Espanya també està en el camí dels ‘social media’. Destaca un projecte pioner que està realitzant l’entitat pública empresarial red.es depenent de la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.
Red.es té l’objectiu fonamental de promoure la presència digital en Internet de ciutadans i empreses mitjançant programes, plataformes i eines com són la gestió dels dominis .es, l’ajuda al pla de trànsit a la Televisió Digital Terrestre (TDT) i la implantació d’infraestructures d’última generació en centres educatius i universitats. També té encomanada la celebració de fòrums anuals sobre sectors tecnològics en auge com el Fòrum Internacional de Continguts Digitals (FICOD).
A més, Espanya ja té agències pioneres en la gestió de l’estratègia dels ‘social media’ com Territori Creatiu, que és l’encarregada dels portals de tres projectes innovadors: Projecte Aporta, que promou la reutilització de la informació pública per a la seva conversió en aplicacions d’alt potencial socioeconòmic i legislatiu; Usatudni.es, per a la promoció del DNI electrònic i Professionals Digitals, un programa que impulsa la indústria nacional dels continguts digitals a través de la capacitació dels futurs professionals i del foment de la col·laboració entre la universitat i les empreses del sector.
Deixa un comentari