Les xarxes socials estan canviant la manera de treballar dels periodistes. Segons l’estudi “Periodisme Digital 2011” el 31% dels periodistes espanyols usa Twitter y el 28% Facebook per buscar i contrastar notícies, tot i que reconeixen que són poc fiables.
L’estudi, que està elaborat per Oriella PR Network i que recull l’opinió de 475 periodistes en 15 països diferents, revela que l’era digital ha influït en la seva forma de treballar. Ho demostra el fet que la meitat de les publicacions ja ofereixen blogs i canals de Twitter.
Una altra dada reveladora és que, per primer cop dels quatre anys que es realitza l’enquesta, els entrevistats, concretament un 44%, reconeixen que l’audiència de les versions digitals ha superat la de les versions tradicionals. Això ha tingut una conseqüència important i és que, cada vagada més, els continguts de les versions digitals són originals i exclusius.
A més a més, el 41% dels periodistes espanyols declaren que els exigeixen produir més continguts online sobretot blogs (49%), vídeos (44%) y tuits (41%) i que un 64% dels mitjans accepta contingut generat pels usuaris.
Tot i que els professionals s’informen a través de les xarxes socials (31% Twitter i 28% Facebook) continuen preferint els mitjans tradicionals com el material de les agències de comunicació (62% dels enquestats), les entrevistes a experts (51%) i declaracions dels portaveus de les empreses (33%).
Deixa un comentari