Entre les prediccions pel 2010 dels experts en el camp de les tecnologies de la comunicació (TIC) n’hi ha una que afirma que les organitzacions i les empreses finalment admetran que les xarxes socials són poderoses plataformes de promoció dels productes, els serveis i les activitats, i que començaran a elaborar seriosament estratègies de gestió i intervenció a les xarxes, per tal de millorar i consolidar la seva reputació com a marca.
Malgrat aquesta predicció, desgraciadament encara són poques les empreses i organitzacions que a Catalunya que han comprés totalment les immenses possibilitats que les tecnologies de la comunicació ofereixen, i que ja han donat el pas definitiu dins l’entorn 2.0 per establir un diàleg profitós, positiu i rendible amb els seus usuaris i clients.
Mal fet, ja que cada vegada és més evident que dins la nostra societat comencen a conviure dues realitats, dos mons diferenciats: un que podríem qualificar de real i un altre de virtual. Un que continua desenvolupant-se en l’entorn físic i material, i un altre que passa en el món digital, a la xarxa. Dues realitats cada cop es barregen més, es lliguen i s’alien per aconseguir objectius molt concrets en el món físic. Per tant, cal monitoritzar, fer escolta activa del que es diu a la xarxa per poder en qualsevol moment estar en condicions de respondre a les inquietuds i les demandes dels clients, usuaris i de la ciutadania en general.
L’exemple més evident d’aquesta nova realitat virtual són les xarxes socials a Internet, els Facebook, Twiter, Tuenti, MyEspace, Hi5, etc, espais de relació i connexió on avui en dia té lloc la “gran conversa contemporània” tal com ho defineix el professor de comunicació digital de la Universitat de Navarra, José Luís Orihuela. I ni les empreses ni les administracions públiques poden restar alienes a aquestes noves dinàmiques de comunicació i participació social.
Deixa un comentari