Un estudi de IAB Spain assegura que un 70% dels usuaris d’internet reconeixen que els ha augmentat la influència de les xarxes socials a l’hora de prendre decisions com ara comprar productes. El 82% dels internautes entre 14 i 55 anys, més de 14 milions d’espanyols, utilitza regularment les xarxes. La xifra se situa 4 punts per sobre que el 2013. L’estudi revela que cada usuari utilitza tres xarxes socials. Les més utilitzades són Facebook (96%), YouTube (66%), Twitter (56%) i a curta distància Instagram.
També destaquen altres eines com Linkedin i Spotify. Altres xarxes com Tuenti, Badoo o MySpace estan perdent presència segons l’estudi d’IAB Spain. Pel que fa a l’ús principal destaca la vessant social (conèixer gent, informar-se, contactar amb les amistats), tot i això YouTube i Spotify guanyen terreny en la reproducció de vídeos i música en streaming. De mitjana els usuaris usen les xarxes 3,6 dies per setmana durant 2 hores i 51 minuts. Facebook és la xarxa amb més freqüència d’ús, seguida per Twitter i Instagram.
El dispositiu més utilitzat per accedir a les xarxes continua sent el PC amb un 99% dels usuaris. L’ús del telèfon mòbil es manté a l’alça al mateix ritme del que penetren els smartphones a la societat. En canvi, les tauletes experimenten menys creixement en relació als telèfons. Majoritàriament els internautes es connecten a mitja tarda, a la nit i a mig matí. L’ordinador s’utilitza més a mitja tarda, el telèfon tot el dia i la tauleta principalment a la nit. L’ús de les xarxes és equitatiu entre homes i dones i la tendència apunta que el seu ús encara creixerà més.
Deixa un comentari