Les noves tecnologies de la informació han provocat una autentica revolució estètica de la notícia. Pel que fa al paper, els recursos gràfics i el color han fet possible que la notícia sigui més atractiva i precisa. En el suport digital, les oportunitats són enormes. A més d’utilitzar tots els llenguatges de la comunicació molt millor que en els mitjans tradicionals, s’hi suma la hipertextualitat i la capacitat d’actualització. En aquest sentit, els mitjans impresos son multimèdies perquè integren més d’un codi. Els grans mitjans analitzen, experimenten i ofereixen resultats sorprenents de les notícies que elaboren.
La utilització d’infografies per mitjans escrits provoca que sigui realment impactant l’estètica en què s’explica la informació. I és que una estètica més interessant és fonamental actualment perquè la informació arribi al nostre target. D’aquesta manera la informació exposada és molt més precisa iconogràficament, amb uns recursos que acompanyen i aproximen millor el fet informatiu o la dada.
A internet, la instantaneïtat i la viralitat de les notícies es considera que genera conseqüències positives. Aporta accés directe a la informació, connexió amb nous lectors potencials i fa d’arxiu per a llegir posteriorment els diferents temes. Amb tot, un dels principals avantatges del suport digital és que les notícies poden ser “d’ara mateix”. També es pot comptar amb el feedback dels lectors i utilitzar noves fonts. Lògicament el gran interès de la xarxa és que pots arribar a molta gent amb molt poc temps i que aquestes persones ocupin els seus espais d’interacció amb els teus continguts.
Font: La Vanguardia
Deixa un comentari