Des de l’inici de la crisi econòmica han tancat 75 empreses periodístiques i gairebé 30.000 professionals engreixen les llistes de l’atur. Internet ha destruït el paradigma del mass media i el model de negoci clàssic de la premsa està en crisi. Els grans mitjans pateixen per adaptar-se als nous temps, per la contra cada vegada hi ha més micro-mitjans i periodistes en solitari que, amb eines a baix cost, fan periodisme de gran qualitat i aconsegueixen viure d’ell. En el nou ecosistema periodístic, el periodista no només ha de crear contingut de qualitat, sinó ser capaç d’explicar històries d’una forma diferent, difondre en xarxes socials, gestionar la comptabilitat, aconseguir formes de finançament i tenir una visió estratègica de seva carrera i la seva empresa.
La voluntat d’aquest curs, impulsat pel cap de continguts digitals de El Periódico Saül Gordillo; l’expert en periodisme de dades Eduard Martín-Borregón i la productora audiovisual Clack, és formar periodistes amb capacitat per a crear les seves pròpies empreses i gestionar-les. Una gestió que inclogui tots els àmbits, des de la planificació de continguts fins a l’obtenció i gestió dels recursos necessaris per a que aquesta funcioni.
El curs té una durada de 300 hores (d’octubre de 2014 a juny de 2015) i s’impartirà els dimarts i dijous de 18 a 21.30h. en modalitat semipresencial al Tecnocampus de la Universitat Pompeu Fabra (Mataró).
´
Per a més informació consulteu aquí
Deixa un comentari