A Catalunya, el 2014 hi havia 3.988.000 oients de ràdio més grans de 14 anys. D’aquests, un 77% van escoltar la ràdio en català, un 2% més que el 2013. Són les dades que es desprenen del 8è Informe sobre la situació del sector de la ràdio a Catalunya de l’Associació Catalana de Ràdio. L’estudi destaca que la inversió publicitària en ràdio creix respecte l’any passat, fet que no passava des que va començar la crisi econòmica. En concret, va augmentar un 2,5% i va assolir els 44,1 milions d’euros.
El nombre d’oients també augmenta i la penetració de l’audiència radiofònica va passar del 55,6% al 63,6% respecte al 2013, cosa que converteix la ràdio en el mitjà tradicional que més augmenta. La televisió es situa en el 88% i internet en el 67,7%. A més, l’informe concreta que pràcticament s’han mantingut els llocs de treball al sector. Tot i això, l’ACR recorda que el 2008 hi havia 1.091 treballadors en l’àmbit radiofònic, mentre que el 2015 aquesta xifra s’ha reduït a la meitat.
La proporció d’emissores públiques (75%) i privades (25%) no ha variat els últims anys. El que sí que es detecta és un augment de les ràdios il·legals que emeten sense llicència. L’ACR xifra en 123 el nombre d’emissores sense permisos, una dada que suposa un 12% més que el 2007
Deixa un comentari