Un estudi de l’Associació de Diaris d’Amèrica (NAA) assenyala que el periodisme digital va a l’alça i que les dones són el públic que més el consumeixen des del telèfon mòbil. L’audiència dels diaris des del mòbil va créixer en un 85% respecte l’any passat i, en general, la lectura del periodisme digital nord-americà ha augmentat en un 17% fins a arribar als 166 milions de lectors. Vuit de cada deu nord-americans utilitzen internet per a conèixer el contingut digital d’un diari i que el mòbil és el que intensifica més el consum de diaris digitals.
L’informe elaborat per ‘comScore’ apunta que l’audiència a través del telèfon mòbil ha augmentat en un 85%. Les dones joves es considera l’audiència que ha propiciat aquest augment en el consum. El nombre de dones entre 18 a 24 anys que utilitzen el telèfon intel•ligent només pels continguts dels diaris digitals s’ha disparat en un 173% entre l’octubre de 2013 i 2014. L’augment canvia respecte el públic masculí de la mateixa franja d’edat que, en el mateix període, ha augmentat un 67%. Les dones adultes, entre 25 i 34 anys, han augmentat un 112% i les majors de 55% en un 100%. Segons l’estudi, els homes majors de 55 anys que consumeixen els diaris digitals a través del telèfon mòbil han augmentat un 70%.
L’estudi analitza dades sobre els temps mitjà de consum diari de la premsa digital. El temps de lectura mitjà s’ha reduït en 4 minuts l’últim any. Així ha passat dels 18 minuts del 2013 als 14 del passat any. El que ha augmentat ha estat el temps diari amb activitats mòbils “nonvoice”. Aquesta darrera ha crescut en un 23% i se situa a les 2 hores i 51 minuts en l’últim període. L’estudi de l’Associació de Diaris d’Amèrica (NAA) apunta que aquesta tendència podria continuar igual al llarg de l’any 2015. D’aquesta manera és probable que molts consumidors abandonin els hàbits de lectura en paper i se centrin en llegir els portals dels periòdics a través del telèfon mòbil.
Deixa un comentari