Mentre Twitter s’està convertint en la xarxa social més important, comencen a sorgir noves iniciatives de microblogging, com Blaving o Audioboo, que funcionen com Twitter però amb veu. Blaving, que va ser llançada oficialment a principis de febrer, aspira a aconseguir en un any cinc milions d’usuaris. Audioboo s’usa en el periodisme per cobrir esdeveniments de grans dimensions.
Aquestes noves xarxes d’informació en temps real, que funcionen amb missatges d’àudio, han estat creades amb l’objectiu d’utilitzar la veu com a forma de comunicació també a Internet. Segons el responsable de Blaving, “la veu és el principi de la comunicació humana i amb Internet vam perdre una mica aquest contacte i aquesta forma de relacionar-nos amb les persones”
Els missatges de Blaving poden durar fins a dos minuts i, en el moment de pujar l’arxiu d’àudio, es pot complementar amb una foto. També ofereix un sistema de geolocalització de l’usuari per saber des d’on es comunica. A més a més, pot interactuar amb altres xarxes socials.
Per altra banda, Audioboo és molt útil per a mitjans de comunicació que utilitzin el podcast. Permet gravar fins a cinc minuts de so i també pot interactuar amb altres xarxes socials. ComRàdio, per exemple, ja utilitza Audioboo i dos de cada tres tweets que emet són d’àudio.
Deixa un comentari