Una nova expressió en anglès està a punt de saltar a la fama: “cloud computing”, que traduint literalment significa “núvol informàtic”, però que en realitat es refereix al concepte de treballar en el teu PC amb aplicacions instal·lades a internet, i no com fins ara, al teu disc dur. Segons Bernardo Hernández, director mundial de màrqueting de producte de Google, aquest és el futur del negoci a Internet.
Un futur que està a punt d’arribar. Bernardo Hernández (38 anys), que el divendres 18 de desembre va participar a Cornellà de Llobregat en la primera sessió del Fòrum Cornellà Creació, té l’honor de ser el primer espanyol en entrar a la cúpula directiva de Google en ser nomenat el setembre de 2007 director mundial de geomàrqueting del gegant d’internet, càrrec que comporta ser el màxim responsable de tots els productes de consum del grup: el cercador, Android, Chrome, etc.
En la seva conferència, Bernardo Hernández va llançar algunes dades que demostren per si soles la magnitud del negoci: 25% de la població mundial connectada a la xarxa; 2.500 milions de cerques diàries; 230.000 milions de correus electrònics cada dia; 320 milions subscrites a Facebook; 23.000 milions de dòlars en guanys de Google en publicitat l’any 2008.
El per què de l’extraordinari èxit d’Internet es deu, segons Bernardo Hernández a quatre causes diferents: a que la informació es pot transformar en un codi binari de zeros i uns, a la gran capacitat d’emmagatzematge d’informació, a la millora constant de l’ample de banda, i, finalment, a la creació de múltiples punts d’accés a la xarxa. I totes aquestes raons de pes comporten una notable trasllació al món empresarial i al negoci, ja que internet ens permet “maximitzar els actius”, vincular el món real amb el virtual (“els consumidors cerquen online però compren offline”), mesurar sempre i al moment l’impacte de les nostres accions, i diversificar, tenint en compte sempre que a la xarxa “les coses petites també són importants”.
I cap a on anem?
Bernardo Hernández, que també és president de Tuenti, la xarxa social més important d’Espanya, fundador d’Idealista.com i Floresfrescas.com, i per tant un dels principals gurús avui de la Xarxa, ha pronosticat que d’aquí molt poc tota la informacío ja estarà a internet, que la tecnologia continuarà el seu desenvolupament imparable, i que es consolidarà el poder de les dades i les estadístiques. I per últim, ha llançat a l’auditori un consell: “pasar de la crisi”, ja que són aquests els millors moments per avançar i invertir. Així, almenys, ho creuen a Google que treballen per treure al carrer l’any 2010 un nou sistema operatiu basat en el concepte “Cloud computing” que permeti fer les coses més ràpides i senzilles, i que òbviament aconsegueixi arrabassi una part del negoci a Microsoft.
Deixa un comentari