El passat dia 26 de novembre un grup format per socis i amics de Comunicació Pública varem visitar la seu del Banc de Sang i Teixits (BST) per conèixer com funciona aquesta empresa pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. De primera mà varem poder conèixer les instal·lacions on cada dia s’hi processa la sang de totes les donacions de Catalunya. Durant la segona part de la visita l’Aurora Masip i en Manel Gastó, responsables de comunicació del departament del BST ens varen apropar els eixos del pla de comunicació de l’entitat.
El BST té com a missió garantir l’abastament i el bon ús de sang i teixits a Catalunya, essent el centre de referència en immunologia diagnostica i de desenvolupament de teràpies avançades. Durant la primera part de la visita, ens varen explicar com s’obtenien les mostres (sang, teixits i llet materna), com es processen, com es conserven i com després es distribueixen en els diferents centres sanitaris i hospitalaris.
Un cop feta la ruta pels laboratoris i totes les instal·lacions, la segona part de la visita es va centrar en aprofundir en la política de comunicació que es fa des del BST. Els màxims responsables de dur-la a la pràctica, l’Aurora Masip i en Manel Gastó, varen voler destacar que totes les accions que surten del seu departaments han de reflectir els valors de l’organització i estan basades en la transparència, l’accessibilitat i l’agilitat en la resposta, obrir el BST a la societat.
Humanitzar i escoltar varen ser dues de les paraules més escoltades durant la xerrada en les que a partir d’experiències pràctiques i exemples de les darreres accions protagonitzades per l’entitat va quedar clar que acostar-se i fer-se forts en les xarxes socials i en la comunicació 2.0 ha estat una de les apostes més fortes i encertades del Banc de Sang i Teixits en els darrers temps.
Deixa un comentari