CAMPANYA: Share Like Follow Barcelona
ENTITAT: Ajuntament de Barcelona
Barcelona ha posat en marxa, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress, una campanya de reputació internacional que, forma coral, busca difondre al món la imatge d’una ciutat forta, cohesionada i pol d’atracció d’activitat econòmica.
La campanya s'ha llançat a les xarxes socials i a 170 mitjans digitals de tot el món i utilitza com a claim els conceptes Share Like Follow, habituals per compartir missatges a les xarxes socials, amb el hashtag #sharelikefollowBCN. També té el suport d'una pàgina web on es podrà trobar informació per desenvolupar un negoci, invertir, venir a estudiar o fer recerca
Barcelona ha engegat aquest mes de febrer, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress, Share Like Follow Barcelona, una campanya de reputació internacional per consolidar la imatge vital i forta de la ciutat, i pol d’atracció i generació d’activitat econòmica. La campanya és fruit d'un treball compartit amb persones i institucions de la ciutat que han reflexionat sobre la imatge de Barcelona i han posat sobre la taula la necessitat de generar una resposta a la percepció que es té de la ciutat en aquests moments. L’Ajuntament de Barcelona llança la campanya, sense logos, amb l’objectiu que tothom que vulgui s’hi afegeixi i se la pugui fer seva.
Un spot i dues càpsules audiovisuals han donat el tret de sortida a la campanya, que tindrà una durada de 3 mesos, durant els quals aniran sortint noves peces audiovisuals. Es destinarà un total de 300.000 euros en el pla de mitjans. Pel llançament, s’ha comptat amb personatges, entitats i empreses rellevants de la ciutat que faran d’ambaixadors de la campanya des dels seus comptes oficials, però la voluntat és que tingui una gran participació ciutadana per fer-la créixer i amplificar el missatge de la campanya al món.
Share Like Follow Barcelona. 3 conceptes, 35 històries i més de 130 peces audiovisuals
La campanya té a claim els conceptes Share Like Follow, utilitzats per compartir missatges a les xarxes socials, i s'ha desenvolupat a través d’una sèrie de vídeos que explicaran 35 històries al voltant de persones de Barcelona. A partir de la combinació en grups de tres d’aquests vídeos, durant el temps que duri la campanya es produiran més de 130 peces audiovisuals que aniran propagant-se a través de les xarxes socials -Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin- amb el hashtag #sharelikefollowBCN, així com a través de mitjans de comunicació nacionals i internacionals
Tot i que s'ha apostat pels canals digitals, la campanya té també presència física a la ciutat, amb suports d’exterior a l’aeroport, en tanques a l’entrada a Barcelona, opis, banderoles i busos durant el Mobile World Congress.
La campanya es desenvolupa en català, castellà i anglès amb una estratègia de segmentació de públics que varia en les seves diferents fases.
Al projecte s'incorpora també una web, always.barcelona, que funciona com a posicionament de ciutat i com a marca per futures accions i campanyes de reputació. El tràfic generat es dirigeix al portal web www.always.barcelona, adreçat tant a la ciutadania de Barcelona com a gent que vulgui visitar la ciutat, on es podrà trobar informació per desenvolupar un negoci, invertir, venir a estudiar o fer recerca.
Deixa un comentari